Dia 3: Hoa Lu i Tam Coc

Matinem moltíssim, a les 5:15, per estar a les 6:30 al Sinh Cafè.

Anem a fer el check-out de l'hotel i ens trobem a un paio dormint a la recepció amb un ventilador enorme! Quan ens veu es lleva, es posa una camisa i ens cobra!

Marxem cap a Sinh Cafe on tenim una excursió contractada a Tam Coc i a Hoa Lu.

Un cop hem pagat i ens han apuntat, anem al bar del davant a esmorzar. Demanem torrades amb melmelada i un suc de pinya.

A les 8 en punt ens ve a buscar el minibús i fem una ruta per Ha Noi per anar a buscar la resta de company d'excursió.

El guía és vietnamita però parlava anglès. El problema és que no pronuncia gens bé i ens costa molt de seguir les seves explicacions.

El viatge dura unes dues hores i mitja, i a mig camí fem una pausa i ens porten a una botiga on aprofitem per com prar aigua.

Continuem fins arribar als temples de Hoa Lu, la primera capital del Vietnam, lloc estratègic ja que les montanyes rocoses serveixen de barrera natural contra els enemics. Passem una calor terrible!

Tornem al bús i anem a dinar a Tam Coc, en un restaurant amb vistes a les roques i al riu Ngo Dong.

Després de dinar (inclòs al preu de l'excursió, menys la beguda i el cafè), anem a buscar una barqueta.

Pugem en una que porta una senyora gran. A mig camí s'afegeix una altra dona més jove que no para de fer-nos preguntes i de xerrar. Sobretot insisteix en preguntar si tenim "babys"...

Tot va perfectament, passem per les coves i quan ja sortim de l'última... Emboscada! Està plè de barquetes amb menjar i begudes i tant bon treus el cap de la cova se't tiren a sobre per vendre't alguna cosa. Diem que no, gràcies, i al cap d'una estona fem mitja volta i tornem.

Però encara hi ha més! Quan estem tornant, de sobte una de les remeres para de remar i s'ens posa a vendre un munt d'articles brodats! Estovalles, mocadors...

No comprem res i a la poca estona es canvia de barqueta i ens demana cèntims. Li donem 5.000 dongs (uns 20 cèntims d'euro) i marxa contenta.

Quan arribem, l'altra remera ens demana cèntims un altre cop! Diem que no i baixem de la barqueta.

Un cop tots som a terra, anem cap al bús i tornem a Ha Noi, a l'oficina de Sinh Cafe.

Després anem cap a l'oficina de Handspan a buscar la documentació per anar a Sa Pa. Com que encara ens queden dues hores per marxar, decidim anar a pendre algo al costat, al Tamarind Cafe, on demanem un batut de xocolata i plàtan!

Demanem uns spring rolls i uns fideus per emportar i marxem a Handspan on ens porten en furgoneta cap a l'estació de tren.

Un cop allà, pugem al nostre vagó, busquem la nostra llitera i ens preparem pel viatge nocturn, de 9 hores, cap a Lao Cai.

El vagó està força bé i sembla bastant còmode per passar la nit. Al mateix compartiment del vagó ens trobem uns australians que hem conegut abans a l'oficina mentre esperavem. Xerrem una mica amb ells i ens posem a dormir. No ens costa gaire agafar el son.