Dia 13: Hoi An (1a Part)

A les 8 del matí ens ve a buscar l'autobús de Sinh Cafe, avui anem a Hoi An i el viatge dura unes 4 hores i mitja.

Cap a quarts d'una, arribem a Hoi An. Moments abans havien pujat a l'autobús captadors de clients de hotels de la ciutat per si hi havia algun despistat que encara no tenia allotjament... El bus ens deixa a l'oficina del Sinh Cafe, que està a prop del nostre hotel.

L'hotel és molt maco. Està al costat d'una terrassa d'arròs i l'habitació és molt bonica.

Dinem al restaurant Cafe 96. Només accepten dongs i ens em quedat sense, només tenim dòlars, així que anem a canviar moneda local al banc. La tauleta on estem dona directament al carrer i al riu. El menjar està molt bo. Demanem Cao Lau (fideus amb porc) i wanton fregit, especialitats locals.

Ben dinat comprem un abonament per veure 5 atraccions turístiques de Hoi An. Ens costa 75.000 dongs. Primer de tot anem al Taller d'Artesania de Hoi An, on a les 3:15 fan una actuació de balls i músiques locals.

Quan s'acaba, entrem al taller i hi comprem uns estoigs de seda fets a mà.

Seguim passejant pel poble, és petitó i no costa gaire veure'l a peu. La segona entrada ens permet veure una casa local (Quan Thang) on hi viu la família i tot...

Amb la tercera, anem a veure el Museu de la Ceràmica, més que per la ceràmica en sí, val la pena per veure la casa. Tot seguit entrem a una de les sales de reunions, la de la comunitat xina de Phuc Kien. Està tot decorat amb motius xinesos i al fons hi ha un temple. La Maria, seguint el ritual tradicional encén dos encensos i els clava a terra.

Després d'això, amb la cinquena entrada visitem el Pont Japonès, un pont de fusta que hi ha en un rierol, al costat del riu principal. Hoi An ens està agradant molt!

Abans de sopar triem un lloc per anar a prendre algo, el Tam Tam Cafe, on prenen uns batuts i fem un billar.

Després sopem al Cafe Can on demanem un altre dels plats típics de Hoi An, el peix cuinat amb fulles de banana i la veritat és que ens agrada moltíssim.