Dia 12: Hué (Tombes reials)

A les 8 del matí ens venen a buscar dues motos per portar-nos cap al port on ens esperava una barqueta per fer l'excursió. És un vaixell molt curiós, amb dos caps de drac al davant.

Hi pugem i, després de visitar un poble flotant, anem a la pagoda Thien Mu. És molt bonica, ens hi estem una estona passejant i tornem cap al vaixell. Naveguem una estoneta més pel riu fins que arribem a la primera de les tombes, la de Tu Duc.

Està una mica lluny del riu, així que tenim unes motos esperant-nos al moll per dur-nos-hi. Al pagar l'excursió ja ens havien preguntat si volíem contractar el servei de la moto, prèviament contractat amb l'excursió.

Arribem a la tomba i paguem l'entrada de 55.000 dongs. Al entrar ens sorprèn l'inmensitat de la tomba. És enorme, té llacs, una reproducció de la ciutadella de Hué, edificis, i la làpida més gran de tot Vietnam.

El més curiós és que ell no hi està enterrat i encara no s'ha descobert l'autèntica tomba.

Tornem en moto cap al vaixell i posem rumb a la tomba de Minh Mang. De camí aprofitem per dinar a bord.

Arribem a la tomba a peu des del moll, aquesta està a prop. L'entrada val 55.000 dongs i només entrar ens sorpren un llac enorme que ens porta a un pati amb estàtues de soldats, cavalls i elefants.

Anem seguint el camí fins arribar a la porta de bronce que segella la tomba. La tomba té forma de Sol i està envoltada per un llac de nenúfars amb forma de lluna.

Tornem al vaixell i anem a la tomba de Khai Dinh. Aquí ens tornem a venir unes dones motoristes que es porten a l'entrada de la toba, que val 55.000 dongs més. Aquesta és diferent a les altres, té moltíssimes escales per accedir-hi i l'estil és una barreja franco-vietnamita..

Després de l'excursió toca sopar. Anem a un restaurant que es diu Tropical Garden on al vespre toquen i canten música vietnamita en directe! És curiós perque hi ha un instrument que semblen dos gotets de xupito, que es toquen com si fossin "castañuelas".