Dia 17: Pel Mekong a Phnom Penh

Ens llevem a l'hora prevista i anem a esmorzar amb els del grup. Quan acabem carreguem les maletes a un tuc tuc i anem caminant fins al port on ens esperen unes remeres amb barquetes.

Pugem de dos en dos i anem cap al poble flotant de pescadors. Fem una parada a una de les cases on ens ensenyen la peixera que tenen. Hi tiren menjar per un foradet i centenars de peixos lluiten pel menjar. És molt curiós...

Tornem cap a les barquetes i seguim la visita pel poblat flotant. El guia ens explica que aquestes cases duren uns 20 anys, o 25 si la fista és molt bona, però després les han de canviar perque es fan malbé amb l'aigua.

Seguim el passeig fins arribar a la barca gran que ens portarà fins a la frontera amb Cambodja. A la remera li donem 1$ de propina i s'en va la mar de contenta...

Pugem al vaixell i ens asseiem. Als 5 segons ens ve un senyor que ens ajuda a tramitar els visats, necessitem una foto de carnet i 22$ per cap per poder-ho fer.

Parem a tocar de la frontera per dinar. Aquí ens volen timar amb un canvi dòlar-riel una mica sospitós, però ens en sortim prou bé. Ben dinat anem caminant fins a la frontera vietnamita on ensenyem el passaport. Tot correcte. Tornem a pujar al vaixell per fer uns metres més fins a la frontera cambodjana on ens segellat els visat d'entrada al país.

Després de tots aquests tramits, pugem en un altra vaixell més petit i més incòmode que l'anterior amb el que ens porten a un port del Mekong on agafem un minibús per arribar a Phnom Penh. Ens deixen a un hostal que no és el que havíem pactat prèviament, però insistim al conductor perque ens porti a l'hotel, i finalment hi accedeix amb males cares...

Arribem al Capitol Guesthouse. De fora ens sembla una mica cutrillo, però bé, per una nit no passa res... Anem a recepció i ens dieun que no queden habitacions de matrimoni però si que n'hi han de dobles, 2 dolars mé cares...

Ens acompanyen a l'habitació i ens sorprèn perque és bastant millor del que esperàvem. Deixem les coses i baixem a baix a confirmar els bitllets de vaixell que tenim reservats per l'endemà per anar fins a Siem Reap. El preu del bitllet també ha pujat, hi ha una etiqueta enganxada a sobre del preu antic que marca 35$. Els comprem i ens quedem a sopar allà mateix.

Sopem i anem a l'habitació a dormir.